Motivatsiooniabi Westholmi psühholoogilt ja HEV koordinaatorilt

Head Jakob Westholmi Gümnaasiumi õpilased, õpetajad ja lapsevanemad!

Kui praeguses keerulises olukorras on kadumas motivatsioon õppimiseks, õpetamiseks, juhendamiseks või soovite lihtsalt veidi selle üle arutleda, siis pöörduge julgelt meie kooli HEV koordinaatori Marge Enslingu või psühholoogi Annika Tooma poole. Oleme kättesaadavad: marge.ensling@westholm.ee ja psyhholoog@westholm.ee; 6623733).
 
Soovitused:
1. Loo endale regulaarne päevarutiin. Võid lähtuda 8+8+8 reeglist: 8 tundi uni; 8 tundi kohustused; 8 tundi hügieen, toitumine, meeldivad tegevused, füüsiline aktiivsus jms.
2. Oluline on regulaarne unerežiim (und 7-9 tundi). Proovi igapäevaselt minna magama ja ärgata samadel kellaaegadel. Kui teed päevase uinaku, siis jälgi, et see ei läheks 15 minutist  pikemaks (muidu võib olla raske ärgata).
3. Planeeri päevas kindel aeg, mille jooksul tegeled töö/õppimisega. Tee regulaarselt puhkepause (näiteks 25 minutit tööd ja viis minutit puhkust, leida endale sobiv ajavahemik) ning leia aega ka söömiseks. Selleks, et näha, kui kaua õppetööga tegelema pead, võid kasutada näiteks liivakella või taimerit.
4. Tähtsamad ja rohkem pingutust nõudvad ülesanded tee endale parimal tööajal, ära jäta neid kõige viimaseks.
5. Ära lase kodutöödel kuhjuda. Õpetajad lisavad igal tööpäeval kella viieks järgmise päeva õppimise e-kooli. Võta hoiak, et need tööd peaks järgmise päeva jooksul tehtud saada.
6. Kui tundub, et õppimist on liiga palju, siis pane tegemist vajavad ülesanded kirja, sea nad tähtsuse järjekorda ning alusta kõige olulisemast ülesandest. Kui vajad millelegi rohkem aega, kui on antud, võta aineõpetajaga ühendust.
7. Kui tunned, et motivatsioon hakkab kaduma või kipud asju edasi lükkama, siis tee suur ülesanne väiksemateks tükkideks ning keskendu pigem väiksematele, kiiremini saavutatavatele vahe-eesmärkidele (näiteks loen esimesed kolm paragrahvi või vastan kolmele esimesele küsimusele jne). Keskendu ühele ülesandele korraga.
8. Kui ei ole võimalik õue jalutama või jooksma minna, siis proovi leida võimalusi füüsiliseks aktiivsuseks ka kodustes tingimustes (nt treeningvideod YouTube’is, liikumis- või tantsumängud väiksemate laste puhul).
9. Tee igapäevaselt midagi meeldivat, mis turgutab ja meeleolu tõstab. Puhka.
10. Lapsevanemana ole kursis, mida, kuidas ja millal Sinu laps õpib. Püüa välja selgitada, mis võib lapse jaoks raskusi valmistada ning proovige üheskoos leida viise, kuidas neid raskusi ületada. 
 
Probleemide korral pöördu julgelt klassijuhataja, kooli HEV koordinaatori või psühholoogi poole. Leiame koos lahenduse!
 
<< Tagasi avalehele
saurus cms