PISA 2022. aasta põhiuuringus osales Teie koolist 47 õpilast.
Allpool on esitatud ülevaade Teie kooli õpilaste testisoorituse tulemustest. Võrdluseks on ära toodud vastavad näitajad Eestis ning OECD riikides keskmiselt. 2022. aasta uuringu põhivaldkond oli matemaatika, seepärast on eraldi välja toodud ka joonised matemaatika alamskaaladest.
Tagasisides välja toodud näitajate tõlgendamisel tuleb silmas pidada, et PISA on statistiline uuring, mille metoodika võimaldab saada täpseid hinnanguid haridussüsteemi kui terviku tasandil. Igale üksikule koolile antav õpilaste võimekuse hinnang jääb paratamatult ligikaudseks.
Head tutvumist!
PISA uuringus hinnatakse õpilaste võimekust saavutustasemete kaudu. Kõige kõrgem on 6. tase. Baastasemeks, mis võimaldab eluliste probleemidega edukalt toime tulla, on 2. tase.
Matemaatika testiülesannete ainealase sisu põhjal on loodud
alamskaalad õpilaste edukusele hinnangute andmiseks järgmistes
sisuvaldkondades:
- kogus ehk kvantitatiivne mõtlemine (arvude temaatika
rakendused);
- ruum ja kuju (geomeetria rakendused);
- muutumine ja seosed (algebra ja funktsioonide
temaatika rakendused);
- määramatus ja andmed (tõenäosusteooria ja statistika
rakendused).
PISA 2022 uuringu tulemused võimaldavad meil õpilaste matemaatilist
edukust analüüsida lisaks aine sisulistele teemagruppidele ka
matemaatika rakendamisoskust näitavate üldisemate pädevuste lõikes.
Märgitud üldpädevused on matemaatika vahenditega lahenduvate eluliste
probleemide nägemine ja nende probleemide formuleerimine matemaatika
keeles (formuleerimine); matemaatika keeles
formuleeritud probleemi matemaatiline lahendamine
(lahendamine); leitud matemaatilise lahendi
tõlgendamine probleemi püstitamise kontekstis ja sellele hinnangu
andmine (tõlgendamine); loogilise arutluse ning
eelduste abil usaldusväärsete ja erapooletute tulemusteni jõudmine
(arutlemine).
Rohkem infot PISA 2022 Eesti tulemuste kohta leiate siit: https://harno.ee/pisa
Täname!